Information om föreningen

Fastigheten är bebyggd med ett flerbostadshus uppfört omkring 1946, ombyggt 2000 (stambyte och renovering av badrum och kök. Renovering utvändig fasad, tak, fönster och balkonger).
Föreningen har i dagsläget inga större planerade renoveringar.
Byggnaden är ett lamellhus med 3 våningsplan jämte källarplan/suterräng. Byggnaden inrymmer 32 bostäder samt 4 st lokaler. Byggnaden har 5 st bostadsentréer.
Samtliga bostadslägenheter har tillgång till ett lägenhetsförråd belägna i källaren (med möjlighet att hyra extra förrådsutrymme).

Föreningen köpte och tillträdde fastigheten under 2015.

Allmänt om föreningen

Föreningen innehar äganderätt av tomt samt äger och förvaltar byggnaderna på fastigheten Värnskatten 2.

Föreningens bostadshus återfinns på adressen Valutavägen 76-86. På fastigheten finns ett flerbostadshus vilket inrymmer 32 bostadslägenheter, 4 lokaler, förråds- och driftsutrymmen.

Gemensamhetsanläggningar

I föreningen finns en tvättstuga belägen i källaren. Tvättstugan har två tvättmaskiner, en torktumlare och ett torkskåp.

Det finns tillgång till barnvagnsrum och cykelrum.

Föreningen förfogar över nio p-platser, varav två elbilsplatser. Dessa hyrs endast ut till medlemmar inom föreningen enligt ett turordningssystem.